Właściwości zdrowotne szpinaku


Dzisiejszy artykuł będzie poświęcony właściwościom zdrowotnym szpinaku.
Zapraszam wszystkich do lektury.

Szpinak był już znany w starożytnej Persji. Niektórzy sądzą, że właśnie stąd pochodzi.
Bez wątpienia jest to warzywo, które posiada w sobie dużo właściwości zdrowotnych:
🍃 Dzięki zawartości przeciwutleniaczy takich jak: beta-karoten, luteina oraz witamina C szpinak posiada właściwości antynowotworowe oraz chroniące przez miażdżycą.
🍃 Jest doskonałym źródłem magnezu, dlatego też powinny go spożywać osoby z dużą podatnością na stres oraz cierpiące na bóle i zawroty głowy.
🍃 Szpinak jest uważany za dobre źródło żelaza, jednak jest ono słabo przyswajalne przez organizm.
🍃 Liście szpinaku zawierają dużo potasu, więc mogą je spożywać osoby z nadciśnieniem tętniczym.
🍃 Potas współdziała z magnezem, więc spożywanie szpinaku pomaga regulować pracę serca.
🍃 Warzywo to zawiera kwas foliowy, dlatego powinny go spożywać kobiety w ciąży.
🍃 Szpinak jest bogaty w witaminę K, która odgrywa ważną rolę w procesie krzepnięcia krwi.
🍃 Ma w swoim składzie także witaminy z grupy B, które obniżają wysoki poziom złego cholesterolu oraz witaminę E, która opóźnia procesy starzenia się organizmu.

Kto nie powinien spożywać szpinaku?

Szpinak zawiera w sobie kwas szczawianowy, który niekiedy działa szkodliwie. Z pewnością szpinaku w swojej diecie powinny unikać osoby cierpiące na kamicę nerkową, ponieważ kwas ten pomaga "rozwijać się" kamieniom nerkowym.