Witaj na mojej stronie internetowej! Bardzo się cieszę, że tutaj jesteś. Nazywam się Katarzyna Boczar i jestem dietetykiem oraz copywriterem medycznym. Chciałabym Cię zaprosić w podróż po świcie zdrowego stylu życia. Opowiem Ci o wszystkim co jest niezbędne, aby być zdrowym i czuć się świetnie zarówno pod względem fizycznym jak i psychicznym. Zatem do dzieła! "Nie czekaj. Pora nigdy nie będzie idealna". Masz pytania lub chcesz podjąć współpracę? Zapraszam do kontaktu.

września 07, 2020

Właściwości zdrowotne szpinaku


Dzisiejszy artykuł będzie poświęcony właściwościom zdrowotnym szpinaku.
Zapraszam wszystkich do lektury.

Szpinak był już znany w starożytnej Persji. Niektórzy sądzą, że właśnie stąd pochodzi.
Bez wątpienia jest to warzywo, które posiada w sobie dużo właściwości zdrowotnych:
🍃 Dzięki zawartości przeciwutleniaczy takich jak: beta-karoten, luteina oraz witamina C szpinak posiada właściwości antynowotworowe oraz chroniące przez miażdżycą.
🍃 Jest doskonałym źródłem magnezu, dlatego też powinny go spożywać osoby z dużą podatnością na stres oraz cierpiące na bóle i zawroty głowy.
🍃 Szpinak jest uważany za dobre źródło żelaza, jednak jest ono słabo przyswajalne przez organizm.
🍃 Liście szpinaku zawierają dużo potasu, więc mogą je spożywać osoby z nadciśnieniem tętniczym.
🍃 Potas współdziała z magnezem, więc spożywanie szpinaku pomaga regulować pracę serca.
🍃 Warzywo to zawiera kwas foliowy, dlatego powinny go spożywać kobiety w ciąży.
🍃 Szpinak jest bogaty w witaminę K, która odgrywa ważną rolę w procesie krzepnięcia krwi.
🍃 Ma w swoim składzie także witaminy z grupy B, które obniżają wysoki poziom złego cholesterolu oraz witaminę E, która opóźnia procesy starzenia się organizmu.

Kto nie powinien spożywać szpinaku?

Szpinak zawiera w sobie kwas szczawianowy, który niekiedy działa szkodliwie. Z pewnością szpinaku w swojej diecie powinny unikać osoby cierpiące na kamicę nerkową, ponieważ kwas ten pomaga "rozwijać się" kamieniom nerkowym.
Copyright © Przystań zdrowego życia , Blogger